söndag 15 december 2013

Brutfut och lite annat...

Tanka tanka mot Brutfut. Korrekt väg är via Serekunda och Tippa Garage - vi gjorde ett försök via Westfield, men fick vända tillbaka och börja från början. No problem!

Själva staden Brutfut består av två större gator med SAND. Lugn så vitt vi kunde se. En längre promenad tog oss ner till stranden. Det märks att det är Harmattatid här i Gambia, dvs att sand blåser in från Sahara. ALLT är sandigt och sanden skymmer också delvis solen, även om det så klart fortfarande är varmt.

Vi tog en dricka på en av strandbarerna - Smiling Gambia - och vi blev troligen både första och sista gästerna denna dag.

Ägaren var bekymrad över all sand som täckte hans blommor. En liten trumlektion fick vi dock och ett vänligt erbjudande om ett besök hemma hos honom. Han var nämligen i stort behov av en sponsor till sina barn.... Detta avböjde vi dock.

Stranden var öde, men en trevlig promenad blev det. Passerade bl a Sheraton, men där valde nog gästerna hotellpoolerna denna dag.

Via div tanka tankabyten tog vi oss därefter till området Senegambia. Inget för oss dock, med hotell och restauranger som inte lockade.

Tog oss via Serekunda tillbaka till Bakau och Mac Domora - restaurangen.
Mätta och belåtna har vi både tagit ett dopp och duschat.

Sitter nu på hotellområdet och tittar på alla "Gamhaggs" med sina unga toyboys. Ja, jösses...!

Promenad genom Brutfut mot beachen...

Snart framme vid beachen...

Där hamnade vi på en mycket trevlig bar där du även kunde övernatta i tält - strandbaren Smiling Gambia!

Trumman å bira kom genast fram. Nu blev det reggae för hela slanten

Fest hela vägen, vi sjöng å spelade en lång stund tillsammans med dessa fantastiska människor.

Mellan strandbaren Smiling Gambia och Sheraton låg denna övergivna bar..

...nästan lika övergivet såg Sheraton ut när vi passerade

Upp till stora vägen igen för att haka på en Tanka tanka mot Bakau

Efter tio min kom vi till denna "turntable" där vi hoppa av för ett byte. Det blev en taxi till Senegambia eftersom vi inte lyckades hitta en tanka tanka till Bacau

Tillbaka i Bakau i väntan på middag på Mac Domoro...

...självklart blir det tid över för ett provåk på hojen, som är till salu på Mac Domoro!