fredag 5 april 2013

Baddag i Luang Pra Bang!

Nu blev det ingen vespahyrning. Vi tog en tuktuk istället - vill ju gynna dessa också...

Vattenfallet, Kuang xi var härligt! Vi var som sig brukar ute tidigt och fick således de olika fallen mestadels för oss själva. Speciellt kallt var det inte heller, utan man låg i ett bra tag. Vackert med det turkosa vattnet och fallen som fanns både av större och mindre varianter.

Innan vår tuktuk vände de 26 km tillbaka till Luang Prabang, hittade Kent sin Laoskeps!
Sedan har vi mest strosat runt i stan, kollat in nått tempel och njutit av tillvaron!

Till kvällen blev det middag för att fira en årsdag - i solnedgången. Eftersom vi alltid äter långt före alla andra - konstigt - så är vi alltid ensamma på restaurangen, men det gör ju inget!
Därefter en runda på nightmarket - kläder, väskor och annat krimskrams. Kent är totalt ointresserad, så det gick fort - Elisabet kollar efter bröllopsklänning inför sommarens stora tilldragelse. Hittar dock inget, men den dagen det finns barnbarn att handla till måste reskassan drygas ut!

Nu har vi packat ihop de nytvättade kläderna (8 kr/kg) för avresa imorgon kl 07:00 till Vientiane, 9 timmar i en VIP -buss! Det är 30 grader ute nu på kvällen och vi njuuuuuter!!

Fyra år idag - och resa nr 16 tillsammans - Check!

Vattenfallet Kuang xi  i Luang Pra Bang

Jaaaa Älskling, jag drar ju in magen Nu...! kan du knäppa då?

Check!

Dessa två herrar filmade min fru när hon vände rumpan till. Zoomljudet från filmkamera och kamera surrade som värsta getingboet. Nu ställde jag mig frågan, ska jag fråga först om dom kan simma?

Moviegirl!

Tarzan of the Apes! Det finns dagar då jag badar som en vanlig man!

Nytt linne, flipflops och Rätt keps från Laos inhandlat, och alla fyra kriterier på kepsen uppfylldes:
Rätt kvalité
Rätt färg
Rätt storlek
Rätt pris


TempelTarzan!

TempelJane

KokonötsCheeta

Solnedgång i Luang Pra Bang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar