söndag 20 november 2011

Skyltsöndag i Sevilla!

Skyltsöndag i Uppsala är det den 27 november skulle jag tro, men vi upplevde en  härlig julstämning redan idag i Sevilla city. Bjällerklang eller nått i högtalarna och en massa julprylar. Här säljs det byggsatser i alla dess former för att du ska kunna bygga din egen krubba. Från enkla till mycket avancerade julkrubbor med rinnande vatten, regnmoln, landskap, gubbar och kärringar som rör på sig mm. mm...

Massor med smått och stort

Vackert

Undrar hur det hade blitt om det fanns kondomer på den tiden?

Snart framme... bara över bron så ligger stallet alldeles bakom kröken

Avancerat värre. Här ett mörkt regnmoln som ger ifrån sig regn... såg rätt coolt ut faktiskt.

Kossor och julbelysning.

Efter julskyltning så stannade vi till och titta på en flicka som gjorde jättebubblor som jag fick peta sönder...

Nu ger du fan i denna bubbla, nu e de min tur å smälla den...

Passerade ännu en gång tunneln som Tom Cruise och Cameron Diaz åkte igenom i filmen Knight And Day

Bettan fastnade en stund på bokmarknaden, inga julböcker så då fick de va.

På denna skylt utanför operahuset, skulle man kunna tro att Mozart blev 200 år, men efter lite forskning så bestämde vi oss för att statyn sattes nog upp inför 200 årsfirandet här i Sevilla... Eller?
(Wolfgang Amadeus Mozart eller Wolfgang Amadé Mozart, döpt Johannes Chrysostomus Wolfgangus Teophilus Mozart, född 27 januari 1756 i Salzburg, nuvarande Österrike, död 5 december 1791 i Wien. källa wikipedia)

Många låtar i detta hus, men att dom håller på i 4 timmar... de vete fan om jag skulle orka med.

Nu vid juletid så gör storken sig beredd för kanske ännu en leverans.

Fångad på bild! Bettan äter Kebab... Nä, kebaben e min, Bettan käkade en Falafel utan fel.

Efterrätten. Bettan fick smått och jag fick vått.

Gott Jul och God nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar