söndag 22 maj 2011

Backpacking i Etiopien April - Maj 2011! Del 3/3

Djur träffade vi på i Etiopien. Var man än gick så fanns dom där som ett naturligt inslag i vardagen. Två sjöar besökte vi för det rika fågellivet. Massor med fåglar, - stora och små, - vackra och fula... - och så fanns det dom fåglar som var så fula, att dom var vackrare än den vackraste av dom alla.

Liten orädd, vacker och färgrik pippi... från sidan...

... och framifrån.

Stor och ful, men ändå ståtlig och vacker pippi.

Dom fanns även på vårt hotellområde.

Vacker, lätt brun pippi.

Här samlas dom stora fulvackra fåglarna bredvid en fiskare som rensar sin fisk...

... Och självklart så blir jag också nyfiken på hans fångst.

Bettan får lugnt vänta tills denna puckelrygg passerat.

Hyenerna på Entotoberget.

Bettan gör ett försök att passera, samtidigt som hon har dennes blickar efter sig hela tiden.

Bä, bä vita lamm... och en massa får.

I denna sjö vill Bettan inte bada i...

...Å inte jag heller, men jävligt vackert är det. Krokodilerna och flodhästarna finns där ute någonstans...

Byggare Bob i farten...

Pippi på strandpromenad.

Örnar som cirkulerar ovanför byggare Bob.

Kameler på vandring efter vägen.

Mmmm.... Marabou...

När vi gick ut på denna brygga så kom det fram en kille med en rå fisk i handen. Han sa till mig: "Look, very good fish". Jag svarade: "Yes, it is very good with fish." Varpå han tog ut ögonen och stoppade i mun, tuggade en stund, och sen bet av huvudet och tuggade en stund till... Sen sa han till mig igen: "Very good!"

Packåsnor. Ibland svårt att hålla deras tempo i värmen.

Sååå söööta små kissar.

Två ankor som bodde på en restaurang som vi besökte.

Bloggtotografering.

Låååånga störar kommer lastat... under dessa små åsnor.

Vad är det fåren och jag tittar på där i slänten...?

Ett kohuvud och lite klövar. Påsktider, då gick det åt en del kor och får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar