tisdag 17 april 2012

Kina 2012 - Utmaningen!

Vi besökte många tempel (kommer mer om det i ett senare inlägg), stora, små, vackra och mindre vackra tempel. Det vi alltid möttes av på alla tempel, var att dom var välbesökta av kineserna, och det "eldades upp" många rökelser.

Vi lyckades snirkla oss in på en bakgård på ett tempel, och hamna mitt i ett gäng munkar som spelade ping pong. Självklart blev man sugen att spela. Tänk att få spela mot munkar på deras egen hemmaplan.

Nu ställde jag mig själv frågan: Ska jag ge mig in i detta? Tänk om man åker på storstryk!!! Ja, va fan, den här chansen kommer ju inte så ofta i livet, så självklart bjuder jag in mig själv... jag gillar ju Utmaningar, och speciellt Utmaningar som jag kan vinna!

Sugen tittar jag först på när dom spelar. Bäst att kolla först Hur bra dom e...?

Ähhh... Nu kör vi!!!

Jä'*~%&#" i ?+\)&% ete... Missa första serven...  BETTAN!!!??? Tog du kort på missen???
Va f**n har jag nu gett mig in i...???

Skruva på du... jag e beredd.

Nä du din lilla... Den fånga jag allt...

... HA! Sådär ja...  här får du tillbaka den me en jäkla fart... JAAA!!! Där satt den, som drängen sa till pigan...!


Det var en mycket trevlig och rolig match. Vi var lika duktiga munkarna och jag, -sa Bettan.
Svettigt blev det, men Bettan tilldelade mig ett fint pris efteråt... en kall god HANS -öl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar