onsdag 28 september 2011

Utmaningar i Sevilla!

Jag bara Älskar Utmaningar... Jag växer när jag får tuffa Utmaningar, jag blir effektiv och verbal, det är som en slokande blomma som sträcker på sig när vattnet kommer ner till rötterna för att ge näring.
Skolan här i Sevilla är en av Utmaningarna som får mig att växa. Att lära sig ord som har bokstäver som inte ska uttalas, bokstäver som ska bytas ut till en annan, och att orden dessutom finns i massa olika böjningar... Spansk grammatik kallas det med finare ord, det kallar jag en Utmaning. Att dom sen ska kunna sättas ihop och bli begriplig när jag behöver vara verbal, ja de, -det är ytterligare en Utmaning.

Idag hade vi historia -och musiklektion hela dan. Vi fick prata och berätta om stora saker på 1900 -talet. En stor sak som kom upp på fjärde plats var "Kenta", -och fröken sa "Kenta, un chico duro". Kände mig mycket stolt och hemma i det fröken sa, och svarade: Gracias! Vi avslutade med att sjunga denna underbara låt allihopa tillsammans med fröken.... WOAW... Vilken Utmaning!!!

 
Tänkvärt:
Endast Spanska är tillåtet på lektionerna, vilket bäddar för ytterligare en Utmaning varje dag framöver...
(jag kunde säga una cerveza och räkna till Cinco, när jag började)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar